Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?

Wanneer u niet meer met uw auto/motor verder kunt rijden wilt u wel gewoon mobiel blijven. Daarom heeft u bij ons in verschillende situaties recht op vervangend vervoer. Bent u WA plus of Allrisk verzekerd en heeft u schade? Dan komt u in aanmerking voor vervangend vervoer.

Bij schade of diefstal
Bij schade aan uw auto/motor heeft u gedurende de herstelperiode (maximaal 14 dagen) recht op vervangend vervoer. Samen met de schadehersteller maakt u afspraken over het ophalen en terugbrengen van uw vervangend voertuig. Bij diefstal is dit 30 dagen en wanneer uw auto/motor total loss verklaard wordt heeft u recht op 14 dagen vervangend vervoer.

Vervangend vervoer
bij schade
Wa plusAllrisk
Reparatie na ongevalDe herstelperiode, tot maximaal 14 dagenDe herstelperiode, tot maximaal 14 dagen
Diefstal van uw voertuigMaximaal 30 dagenMaximaal 30 dagen
Voertuig total lossMaximaal 14 dagenMaximaal 14 dagen
In het buitenlandMaximaal 7 dagenMaximaal 7 dagen

Bij pech
Heeft u aanvullend pechhulp verzekerd? Dan heeft u in de volgende situaties ook recht op vervangend vervoer. Het uitgangspunt bij pech is dat wij proberen uw voertuig ter plaatste te repareren. Is reparatie niet op dezelfde dag mogelijk? Dan heeft u, afhankelijk van uw dekking, recht op vervangend vervoer.
Vervangend vervoer
bij pech
Binnen woonplaatsBuiten woonplaatsBuitenland
Aantal keer per jaarMaximaal 2 keerMaximaal 2 keerMaximaal 2 keer
Reparatie niet dezelfde dag mogelijkMaximaal 1 dag vervangend vervoerMaximaal 2 dagen vervangend vervoer-
Reparatie niet binnen 48 uur mogelijk--Maximaal 4 dagen, 30 bij langere verblijfsduur

Bij vervangend vervoer worden niet vergoed; de kosten van de brandstof, tolgelden, parkeergelden, bekeuringen en de extra kosten door het niet op de juiste manier inleveren van het vervangende voertuig.

Terug naar overzicht